آشنایی با Shutter Speed دوربین مداربسته

Shutter Speed دوربین مداربسته یا Shutter Time دوربین مداربسته، یکی از فاکتورهای مهم دوربین های عکاسی و نیز امنیتی در تصویربرداری می باشد که نقش مهمی در نوع تصویر خروجی و نیز نور آن دارد. استفاده از این قابلیت، به افراد این امکان را می دهد که برخی از ویژگی های تصویر را تنظیم کنند.

این مسئله به ویژه در انواع دوربین هایی که برای تصویربرداری از پلاک خودروها مورد استفاده قرار می گیرند، اهمیت بسیار زیادی در ثبت تصاویر با کیفیت بالا برای تشخیص واضح اعداد دارد. در واقع تغییر این سرعت، تاثیر زیادی در تار بودن و یا شفاف بودن عکس از سوژه در حال حرکت دارد.

سرعت شاتر دوربین مداربسته چیست؟

سرعت شاتر دوربین مداربسته چیست؟ سرعت شاتر دوربین مدار بسته، همانند شاتر اسپید در دوربین های عکاسی، به زمانی گفته می شود که سنسور دوربین در معرض نور قرار می گیرد و در واقع این مفهوم، فاصله زمانی ای است که شاتر دوربین باز است و نور امکان ورود به دوربین را دارد. شاتر در واقع پرده ای است که در مقابل لنز دوربین قرار دارد و با باز شدن آن، نور به فضای دوربین ورود می کند.

زمان کوتاهی که برای ثبت تصویر صرف می شود، سرعت شاتر نام دارد که یکی از ویژگی های مهم در انواع دوربین مداربسته است. برای درک بهتر این موضوع، تصور کنید که یک خودرو در حال حرکت است و شما قصد دارید که از آن عکس بگیرید. این Shutter Speed دوربین مداربسته یا دوربین عکاسی است که میزان شفافیت تصویر را تعیین می کند. اگر فاصله زمانی طولانی مدت باشد، تصویر تار خواهد بود؛ مانند حالتی که یک خودرو با سرعت بالا در تصویر ثبت می شود؛ اما اگر مدت زمان باز بودن شاتر بسیار کوتاه و در کسری از ثانیه باشد، تصویر واضح تر و بدون کشیدگی و یا تاری خواهد بود.

نحوه اندازه گیری سرعت شاتر در دوربین مداربسته

سرعت شاتر در دوربین مداربسته، بر اساس یک کسر از ثانیه تعریف می شود؛ شاتر دوربین در یک زمان بسیار کوتاه باز و بسته می شود و این زمان به سرعت اندازه گیری می شود. زمان باز بودن شاتر/1، نحوه نمایش این سرعت است که به طور مثال با 4000/1 ثانیه و یا 8000/1 ثانیه نشان داده می شود.

در واقع این سرعت به حدی بالا است که با چشم قابل دیدن نیست و در یک چشم بر هم زدن، این پرده باز و بسته می شود. انواع شاتر اسپید دوربین مداربسته بر اساس طولانی یا سریع بودن، برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

تغییر سرعت شاتر دوربین مدار بسته چگونه انجام می شود؟

تغییر سرعت شاتر دوربین مدار بسته هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار انجام می شود. حالت اتوماتیکShutter Speed بدین معنی است که دوربین به صورت خودکار و بر اساس تشخیص سرعت سوژه، این ویژگی را تغییر می دهد و دیگر نیازی نیست که سرعت شاتر توسط افراد دستکاری و تنظیم شود. حالت دیگر تغییر این قابلیت، تغییر سرعت به صورت دستی از داخل تنظیمات دوربین است؛ در این حالت می توانید هم Shutter Time دوربین مداربسته و هم سرعت دیافراگم را تنظیم کنید.

به طور کلی، در دوربین های پیشرفته امروزی با قابلیت های نوین و هوشمند، دوربین خود قادر به تشخیص نیاز به تغییر سرعت شاتر می شود و می تواند به سادگی این تنظیمات را برای ارائه تصاویر بهتر تغییر دهند.

به اشتراک بگذارید

جستجو در وبلاگ

دسته بندی ها

برای دریافت خدمات با ما تماس بگیرید

031-32371541

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *